Saturday, March 31, 2007

Rosénová uvádí, že Göransson nikdy nebýval bez peněz, ale že neví, jak je získával. O tom, že by prodával narkotika, nebo o jiné jeho činnosti jí není nic známo.

Rönn si přečetl, co napsal. Měl tak drobný rukopis, že se mu to všechno vešlo na necelou stránku kancelářského papíru. Vložil si list do aktovky, zápisník si zastrčil do kapsy a šel vyhledat Suna Björka.

Děvče z pramice na něho čekalo u novinového stánku na Mariánském náměstí.

"Já tam s tebou nepůjdu," řekla. "Ale mluvila jsem se Sunem, takže ví, že přídeš. Doufám, že jsem neprovedla nějakou blbost.

Já nejsem žádná práskačka."

Dala mu adresu na Tavastskou ulici a zmizela směrem ke Zdymadlu.

Sune Björk byl mladší, než Rönn očekával, nemohlo mu být víc než pětadvacet let. Měl světlé vousy a vypadal docela slušně. Nic nenasvědčovalo tomu, že by byl narkoman, a Rönn se v duchu podivil, co tohohle mladíka přivedlo dohromady s mnohem starším a sešlejším Göranssonem.

Jeho byt se skládal z pokoje a kuchyně a velice skromného zařízení. V pokoji se Rönn usadil na jediné židli, která tu byla, a Björk si sedl na postel.

"Prej sháníte informace o Nissovi," začal mladík. "Musím se vám přiznat, že toho o něm moc nevím, ale napadlo mě, že byste si moh odnést jeho věci."

Naklonil se nad postel, vytáhl papírovou nákupní tašku a dal ji Rönnovi.

"Když odcházel, tak to tady nechal. Něco si vzal s sebou. Tohle je většinou prádlo. Cennýho tam není nic."

Rönn vzal tašku a postavil si ji na zem vedle židle.

"Moh byste mi říct, odkdy jste se s Göranssonem znal, kde a jak jste se seznámili a jak došlo k tomu, že u vás bydlel?"

Björk se uvelebil na posteli s nohama křížem:

"To bych moh, proč ne," řekl. "Vrazil byste do mě cigaretu?"

Rönn vytáhl balíček cigaret, jednu z nich vytřepal a nabídl Björkovi. Ten uštípl filtr a zapálil si.

"To bylo tak. Dyž sem byl jednou U františkána na pivě, tak u stolu vedle seděl Nisse. Nikdy předtím jsem ho neviděl, ale dali jsme se do řeči a von pak vobjednal víno pro oba. Byl mi docela sympatickej, takže dyž zavírali a von řek, že nemá bejvák, tak sem ho vzal sem. Dost jsme toho ten večer vypili a druhej den sme šli do Södergärdu se najíst a něco vypít a von platil. To bylo asi tak třetího nebo čtvrtýho září, přesnějc to nevím."

"Nevšim jste si náhodou, že byl narkoman?" zeptal se Rönn.

Björk zavrtěl hlavou.